Camille Pettersen

- Livestyle / Photograpy / And more -
  • 11.08.2017
  • Det eneste jeg spiste!

Er der en ting jeg spiste mye av da jeg var i Portugal så var det tomat og mozzarella, noe så enkelt som det ja. Spiste selvfølgelig noe annet også, men det var dager hvor jeg spiste det 2 ganger om dagen. Det sier kanskje litt om hvor mye jeg spiste av det hehe. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes bare det er så utrolig godt! Jeg liker maten min veldig "ren" og hvor færre ingredienser det er i noe, desto bedre liker jeg det (om det ga mening). Tomatene det nede er også noe helt annet en her i Norge, de er mye større og saftigere. Tomat og mozzarella blir derfor ikke helt det samme her hjemme, så det smaker ekstra godt når man først er i Syden synes jeg!

One of my favourites, tomato and mozzarella!

Disse bildene er fra da jeg spiste på hotellet, man kunne spise på toppen av hotellet og det var utrolig fint utsikt derfra.

Liker du tomat og mozzarella?

🌸Camille

• 02.08.2017
  • First day in Cascais

Hei dere❤ Jeg skulle egentlig dele disse bildene med dere i går, men det fikk jeg desverre ikke tid til. I går var min første hele dag her I Cascais (en liten by i Porugal). Reisen ned som da var i forgårs, gikk veldig fint, men vi var ikke fremme før sent på natten. For dere som skulle lure er jeg her med familien min og noen venner av oss. Gårsdagen gikk for det meste bare til å slappe av på stranden. Vi var også rundt å så litt, og var på et marked på kvelden. Jeg tok selvfølgelig med meg kameraet mitt. Det er jo så fint her, så i går tok jeg en god del bilder. Håper dere liker dem!

Bilder fra Cascais:

I går fikk jeg møte kusinen min og tanten min som allerede hadde vært her en stund. Jeg hadde gledet meg masse til å møte dem. Som dere ser er Sarah (kusinen min) myyyye brunere en meg. Jeg derimot har klart å bli litt solbrent, så sånn er det!

Processed with VSCO with hb2 preset

🌸Camille

• 22.02.2017
  • Guess where I am now?

Hei hei♥ Siden jeg ikke har hatt noe mulighet til å blogge før nå, ble det dessverre ikke noen innlegg fra meg etter jeg reiste. Jeg vill uansett fortelle dere litt om hva jeg har gjort. Først reiste familien min og jeg til Oslo. Derifra tok vi Kielfergen over til tyskland. Vi overnattet på båten en natt, og da vi kom frem kjørte vi ned til Hamburg. Her bodde vi to netter hos en venn av oss, noe som var veldig kos♥

I Hamburg var jeg innom Hollister (to ganger!) og fant meg masse fint. Det ble også noen besøk på Starbucks selvfølgelig. Ellers har vi kost oss veldig på denne turen, handlet mye og spist masse god mat. Men over til dagens overskift, gjett hvor jeg er nå? Planen var egentlig å kjøre opp gjennom Danmark og ta båten hjem igjen til Kristiansand, men selvfølgelig ble båten kansellert på grunn av storm. Skikkelig typisk!

Nå sitter vi "strandet" på en leilighet i Skagen og må vente til i morgen før vi kan ta båten hjem igjen. Jeg skal ikke klage for vi fikk en veldig grei leilighet og i morgen får vi en god frokost♥ Alt dette spanderte Color Line selskapet på oss, bra sørvis vil jeg si!

Noen andre som kanskje har opplevd det samme?

• 03.10.2016
  • Sunset at Grønhøy strand

Fredrik skal alltid snike seg inn på bildene haha♥

Hei folkens! Jeg har det veldig fint sammen med familien min her i Danmark. I dag har vært en utrolig produktiv dag. Først dro vi til Ålborg, mens de andre var i dyreparken, tok meg og bestemor oss en tur til byen. Her shoppet vi masse og jeg fant meg blant annet noen fine plagg. Vi var både på Stabucks og en annen cafe hvor de hadde verdens beste ananassorbe! Etter byturen kjørte meg og bestemor til Bilka hvor vi møte de andre. Vi gikk først og spiste middag på Jensens Bøffhus, her er jeg alltid når jeg er i Danmark! Det er veldig god mat der. Deretter ble det shopping på Bilka, og så gikk turen tilbake til feriecenteret.

Da vi kom tilbake igjen løp Fredrik, tanten min og jeg ned på stranden for å ta disse bildene før det ble mørkt. Det var så fint der, og solnedgang var bare helt amaizing! Nå sitter vi inne på feriehuset, slapper av og gjør oss klar for en ny dag i morgen. Planene for morgendagen er ikke helt bestemt enda, men vi finner nok på noe gøy!

Håper alle har hat en fin start på uken, ferie eller ikke♥

• 02.10.2016
  • Grønhøy strand

Processed with VSCO with a5 presetCamille: "Prøv å se litt kule ut på bilde da!" hehe♥

Hola! Nå sitter jeg inne på feriehuset vårt her i Danmark. Vi bor på Grønhøy strand feriecenter og her skal vi overnatte 3 netter. Denne dagen har vært utrolig lang, men gøy! Jeg sto opp kl. 5 i dag tidelig, så det sier kanskje litt. Vi reiste med båten og var fremme allerede i 12 tiden, stedet vi bor ligger ganske langt nord i Danmark så det ble ikke lange bilturen. I dag har vi egentlig bare holdt oss her ved feriecentret og har hat det veldig koselig som dere kanskje ser på bildene. I morgen blir det Ålborg og Bilka, også håper jeg vi får tid til en tur ned til stranden senere på dagen, jeg har lyst til å ta en del bilder der.

Ønsker alle en fin kveld videre♥

• 21.07.2016
  • Last day in Portugal

Hei alle sammen♥

I dag har vært min siste dag her i Portugal. Jeg har hat en veldig fin avslutning på oppholdet mitt her. Dagen startet med at bestemor, tante, Celina og jeg tok en tur til det store shoppingsenteret i Cascais. Her fikk jeg shoppet litt og drukket favorittdrikken på Starbucks, nam.

Processed with VSCO

Vi ble ikke så lenge der, så vi spiste lunsj da vi kom tilbake til Estoril. I dag ble det lunsj på deck baren

Etterpå ble det en lang "slap off" på hotellet før vi igjen tok turen ned til marked. Her ble det god middag med kylling på en portugisisk restaurant. Så ble det turen ned til stranden for å kjøpe oss is.

Må mare si to ord om denne isen, for den er så himla god! Det er den hvite fra Magnum. Jeg er egentlig ikke noe særlig glad i hvitt sjokolade, men akkuratt denne isen er helt amaizing! Jeg har spist veldig mange av dem mens jeg har vært her nede, kanskje litt for mange? Haha.

Processed with VSCO

Det var faktisk litt surt og kaldt, og det blåste en del da vi spiste is på stranden, men ser jeg bort i fra det og et par andre kvelder, så har vi vært veldig heldig med været her nede. Det har vært godt og varmt, til og med litt for varmt noen dager. Jeg har solt meg masse og har endelig fått meg litt farge, jeg som bruker å være så blek haha.

I morgen tidelig reiser vi hjemmover, det meste av dagen går nokk til reising. Vi må stå opp i 5 tiden og er hjemme igjen i 6 tiden. Tanten, Onkelen og kusinen min skal være her litt over en uke til, de har jo familie her osv. Jeg har hatt et kjempefint opphold her nede, kunne vikelig ikke hat det noe bedre! Dette ble faktisk fjerde gang her i Portugal. Jeg føler jeg blir mer og mer kjent her for vær gang jeg er her, noe som er veldig gøy!

Takk for en fin tur til alle som jeg reiste med. Vi blogges mest sannsynligvis i overmorgen

• 20.07.2016
  • Boca do Inferno

Hei hei!

I dag startet dagen med en tur til stranden, det ble ikke så lenge ettersom vi alle har begynnt å bli ganske mettet på sola. Etterpå slappet vi bare av på hotellet gør vi tok oss en tur ut igjen.

Det ble en tur til Boca do Inferno som ligger rett forbi Cascais. Et veldig rart navn spør du meg, på norsk betyr det "djevelens munn". Det skal forstille en stor grotte, som jeg så vidt fikk vist på det første bilde her. Man ser bare framsiden av denne grotten her.

Processed with VSCO with f2 preset

Processed with VSCO

Vi gikk både til og tilbake igjen fra dette stedet og på tilbakeveien var vi innom en restaurant som vi prøvde den første dagen da vi var her og var veldig fornøyd med. Det er veldig god mat der for å bare være en liten cafe langs stranden + at det er ganske billig.

Nå er jeg på hotellrommet, jeg skal snart legge meg og gjøre meg klar for siste dag her i morgen. God natt alle sammen♥

• 20.07.2016
  • Pictures from Cascais

I går var vi i Cascais, det en utolig sjarmerende og koselig liten by her i Portugal. Det er ikke så langt å gå fra der vi bor. Vi kan enten gå langs strandpromenaden eller så er det bare to stopp med toget. I cascais var vi bare rundt og så litt, vi var innom en park også fikk jeg kjøpt meg to utolig skjønne ting til Celina og meg. Jeg skal vise dere de når jeg kommer hjem. Etter vi hadde vært rundt og set en del, gikk vi og spiste på toppen av et handlesenter der.

Da vi kom tilbake igjen til Estoril, ble det er tur til stranden. I går ble det også bading sammen med kusinen min Sarah, hun får meg med på ting haha. Ellers brukte jeg resten av dagen min på å slappe av på hotellrommet. De andre som jeg reiser med var på et marked. Jeg var så vidt innom der en stund, men der ble ikke så lenge siden jeg var så trøt i går.

I natt sov jeg veledig godt, jeg er opplagt og veldig klar for en ny dag. Det er bare i dag og i morgen igjen før vi må begynne å tenkte på turen hjemmover. Disse to siste dagene her skal derfor nytes.

Ønsker alle en kjempefin onsdag

• 18.07.2016
  • Lisboa og en koselig kveld

Hei hei!

I dag tok vi oss en liten tur til Lisboa. Etter vi hadde spist frokost tok vi toget inn dit. Vi var på sightseeing og spiste god mat på Hard Rock Cafe. Det ble også en tur til stranden da vi kom tilbake til Estoril. Jeg var lenge uti vannet med kusinen min Sarah. Det var kaldt (er litt pysete hehe), men hun fikk meg med på det.

Nå i kveld har vi slappet av på hotellrommet til tanten min med noe mat som vi tok med oss. Der hun som er så heldig og ha den fineste utsikten. Vi tok med oss noen mat og spiste det på terrassen, veldig kos♥ Fant to unbloggede bilder som jeg tok fra terrassen her en dag.

Processed with VSCO

Håper alle har hat en kjempefin kveld!

• 18.07.2016
  • Bursdags - feiring

Hei folkes!

I går hadde mamma og tante bursdag. De er tvillinger og ser utrolig like ut, husker jeg tok feil av hvem som var hvem da jeg var liten haha. Vi hadde mange planer for dagen i går og gjorde mye gøy! Jeg tenkte derfor jeg kunne dele denne dagen gjennom en del bilder med dere.

Etter frokosten i går var første stopp for dagen en tur til Sintra. Vi leide en bil slik at det var lett og komme oss rundt. Sintra er en utrolig fin plass her i Portugal. Vi var på Castelo dos Mouros hvor det var utolig fint å ta bilder.  Det ble mye gåing langs disse murene, så vi tok oss en velfortjent ispause etterpå. Det var utrolig godt i varmen!

Processed with VSCO with a5 preset

Processed with VSCO

Neste stopp var Convento Dos Capuchos som er er gammelt kloster. Etter vi hadde vært her tok vi oss turen til Cascais handlesenter og spiste på KFC. Så tok vi turen tilbake til Estoril hvor vi bor og gikk på stranden. Vannet var iskaldt, så det ble bare vassing i vannet på meg i går haha. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan barn klarer å hoppe rett ut i vannet...

På kvelden spiste vi pizza på en italienske restaurant som lå rett ved stranden. Jeg hadde en tunfisk pizza som var utrolig god! Siste stopp for dagen ble en tur til Cascais for å kjøpe oss is. Vi gikk bort langs strandpromenaden også tok vi bare toget tilbake.

Det ble en urolig fin dag i går og jeg tror mamma og tante var veldig fornøyd med dagen♥

• 17.07.2016
  • Kvelden i går

Hei alle sammen♥

I går kveld var vi på et koselig marked het i Estoril. Vi spiste middag på en restaurant der inne, og var rundt og så på alle bodene der inne. Det var også konsert der inne som vi hørt på. Med andre ord en veldig fin kveld. Her er bestemor og jeg klar for marked i går, hehe.

Processed with VSCO

Når jeg er ute å spiser og hvis det er laks på menyen, så er det alltid det jeg bestiller. Jeg elsker laks, det er noe av det beste jeg vet når det kommer til middag.

Det var utolig fint pyntet med lys der inne. Jeg tipper vi skal her et par ganger til når vi er her.

I dag har mamma og tante bursdag (de er tvillinger), så i dag blir det feiring! Nå har vi nettopp spist frokost og skal snart ut å gjør en hel haug. Vi har masse planer for dagen, så i kveld/morgen blir det nok et langt blogginlegg med bilder.

Gratulerer så mye med dagen mamma og tante hvis dere leser dette♥

• 16.07.2016
  • A hot day at the beach

Processed with VSCO with a5 preset

I dag tok pappa og jeg en tur til Cascais etter frokosten. Vi handlet noen gaver til mamma siden hun har bursdag i morgen. Jeg tror hun blir veldig fornøyd med det vi kjøpte, kan vise dere det i morgen. Jeg fikk også en ting av pappa i dag, men tenkte jeg kunne vise dere alt jeg har kjøpt i et innkjøpsinnleg når jeg kommer hjem. Ellers så har jeg bare slappet av på stranden i dag. Det var utolig varmt, så jeg måtte nesten ut å bade et par ganger. Gud så kaldt det vannet var, men det var utolig deilig!

Akkurat nå sitter jeg på hotellrommet mitt og jeg skal ut igjen i kveld. Vi skal på et marked som ligger her i Estoril. Jeg har vært der alle de andre gangene når jeg var i Portugal og det er veldig koselig der. Jeg kommer helt sikkert til å legge ut et par bilder fra kvelden min senere eller i morgen.

Ønsker alle en fin lørdagskveld videre♥

• 16.07.2016
  • Last night pictures

Hei alle sammen

I går kveld var jeg framme i Portugal. Turen ned gikk veldig fint selv om det ble en del venting, men det må man jo reine med når man reiser. Vi mellomlandet i Gardemonen og fløy direkte derfra. Da vi kom fram var det en fyr som ventet på oss og kjørte oss rett til hotellet, veldig greit.

Etter vi hadde kommet oss inn på hotellet som ligger i Estoril, tok vi oss en tur til Cascais for å handle litt. Disse byene ligger ganske nærme hverandre, så vi kunne bare gå langs promenaden ved stranden. Det var veldig fint og på tilbakeveien så var vi innom en koselig restaurant. Her er noen bilder fra kvelden i går, jeg tok en del bilder ved Casionet som ligger rett utenfor hotellet vårt.

Det enste som er litt negativt er at nettet på hotellet ikke fungerer, så jeg må blogge fra mobilen min når jeg er her. Det går greit å bruke mobilen da, men foretrekker helst å blogge fra pcen min.

Nå er jeg på hotellet, skal snart legge meg og gjøre meg klar for en ny dag i morgen, teknikksett i dag haha.

• 14.07.2016
  • Reiseklar

Hei hei♥

En liten oppdatering fra meg i dag. I går fikk jeg ikke blogget noe. Mamma og jeg tok Sarah og Fredrik med en tur til Auglandsbukta hvor de har en lekeplass. Også var jeg en tur på treningsenteret sammen med mamma. Jeg var ikke helt i form da og var skikkelig støl, ikke akkurat det beste tidspunktet å trene på for å si det sånn haha! Jeg tok det veldig rolig da... Senere på kvelden reiste besøket mitt, de skulle innom den forestillingen i dyreparken hvor det var 50 års jubileum i går.

I dag har jeg ikke gjort så mye annet enn å pakke også var pappa og jeg en tur på Sørlandssenteret for å kjøpe oss noen sko. Jeg trengte et par sko som var litt mer sommerlige, så jeg kjøpte noen søte brune sandaler. Nå er jeg så og si reiseklar for i morgen. Jeg reiser til Portugal, Estoril med familien. Gleder meg kjempe masse, det blir deilig å komme seg ned til varmen!

Processed with VSCO with hb1 preset

Her er de sandalene jeg kjøpte i dag. Jeg fikk de av mamma og det var 30% på de, yey!

Det skal være nett på hotellet, så for satse for at det fungerer bra. Jeg vil jo blogge litt når jeg er der nede!

Noen andre som skal eller har vært i syden?

• 08.07.2016
  • One more week

Ååå bare av å se på disse bildene gir meg skikkelig reisefeber. De er fra påskeferien min da jeg var på Tenerife. Om akkurat en uke fra og med i dag, så sitter jeg på et fly sammen med familien ned til Portugal. Det blir utrolig deilig å komme seg ned til varmere strøk igjen. Jeg synes vi har vært ganske heldig med været her i Norge, men jeg tror det blir noe helt annerledes der nede. Det blir gøy å gå seg litt farge igjen, jeg skal sole meg masse denne turen!

Dette er faktisk fjerde gangen jeg tar turen ned til Portugal, så jeg kjenner meg ganske godt igjen der. Vi skal bo i byen Estoril som ligger rett ved siden av hovedstaten Lisboa. Onkelen min kommer herfra, og kusinen min Sarah som jeg har skrevet mye om på bloggen min er halvt portugiser. Det er de + tanten min som vi bruker å reise sammen med.

Hotellet vi skal bo på har jeg bodd på en gang før, men jeg husker ikke helt hvordan nettet var der. Får bare krysse fingrene for at nettet fungerer som det skal. Da jeg var i Hamburg for ikke så lenge siden, var nettet utrolig tregt på hotellet, og jeg måtte vente i "100 år" med å få lastet opp bare en ting. Det var kjedelig! Jeg har jo veldig lyst til å blogge en del når jeg er der nede♥

Noen andre som har vært eller skal reise til syden snart?

• 30.06.2016
  • 4 flotte dager i Hamburg!

God kveld♥ I morgen reiser jeg hjem etter 4 flotte dager her i Hamburg! Jeg har hat noen kjempe koselige dager sammen med Celina, mamma og bestemor. Været kunne kanskje vært bedre og nettet på hoteller var ikke noe særlig heller, men bortsett fra det så har dette vært virkelig vært en flott tur!

Vi var ute å spiste middag i byen i ste. VI skulle egentlig spise på Hard Rock cafe, men bestemte oss heller for å spise på en plass som lå nærmere hotellet. Plassen vi spiste på het Alex og den lå på Alster pavalionegen. Her kunne man sitte å spise og se ut over hele Alster. Det var urolig fint og det var veldig god mat der. Etter det måtte jeg prøve en sånn tysk is som de har over alt her i Hamburg. Jeg prøvde enn sånn jordbærsorbet og det er noe helt annet en det vi har i Norge!

I dag har jeg vært dårlig til å ta bilder, men fant to bilder av meg ved Alster som jeg ikke har delt enda:

Vi reiser med bil, og må derfor reise ganske tidelig herfra i morgen. Vi skal ta den sene ferje over fra Danmark og jeg er ikke hjemme før kl. 12 på natten. Så det blir nok ikke noe blogging fra meg i morgen. På veien opp skal vi innom Scandinavian Parken, det er et stor kjøpesenter som ligger ganske nærme tyske-danske grensen.

Blir deilig å komme hjem i morgen. Det er godt å komme seg vekk i blant, men det er nesten bedre å komme seg hjem igjen. Man setter mye mer pris på det man har. Borte bra, men hjemme best! Noen andre som er enige?

• Har jeg gått amok?

Hei♥ Nå har jeg fått unnagjort det meste av shoppingen min her i Hamburg! Blir kanskje litt på veien hjemover i morgen også. Jeg er veldig fornøyd med alle innkjøpene mine og gleder meg til å vise dere de når jeg kommer hjem.

Før all shoppingen ble det en tur på Starbucks. Det er tredje dag på rad at jeg har vært der nå. Den frappuccionoen med karamell er så god, blir aldri lei av den! Etter mye shopping vi også god mat på en koselig cafe. Jeg reiser med Celina (søsteren min), mamma og bestemor, for de lurer.

Processed with VSCO

Jeg var ikke helt klar over hvor mye jeg hadde kjøpt, helt til jeg la alt ut på hotellsengen. Jeg fikk litt shok får å si det sånn. Det meste av innkjøpene mine, ca 70 % var på salg da jeg kjøpte de, så jeg har spart mange penger denne turen. Og har derfor kunne kjøpt litt mer en det jeg hadde tenkt til. Det er veldig kjekt! Jeg tok et bilde av alle innkjøpene mine, men jeg skal visse alt bedre i et innlegg når jeg kommer hjem.

Akkurat nå er jeg på hotellrommet og slapper av. Senere i kveld blir det Hard Rock Cafe på oss. Håper den er oppe denne gangen, i forgårs var på den var den jo stengt da vi skulle dit. Det var litt kjedelig, men vi fant en annen god restaurant å spise på.

Jeg skal legge ut noen bilder fra kvelden min senere. Håper alle nyter resten av denne torsdagen og koser seg i sommerferien, får de som har det♥

• Last day in Hamburg

Hei alle sammen! I dag er min fjerde og siste hele dag i Hamburg. Dette blir garantert en shopping dag. Jeg skal få unnagjort noen av de siste innkjøpene.

I går kveld var jeg ute i byen med de jeg reiser med og spiste på Hofbräuf. Det var utrolig koselig♥ Etter vi hadde spist, tok meg og Celina turen til MC`ern for å kjøre oss is, fyren som sto i kassen var utrolig snill og ga oss begge nesten halv pris på isen (en sånn mcflurry). Det var veldig gøy, alltid kjekt å spare noen penger, hehe! Tok som sagt ikke så mange bilder i går, men fant et bilde jeg kunne dele med dere. Dette er veldig typisk Hamburg, med alle disse kanalene:

Processed with VSCO with acg preset

Jeg gleder meg til å vise alle innkjøpene mine med dere når jeg kommer hjem♥ Noen andre som synes innkjøps videoer/innlegg er gøy?

• 29.06.2016
  • Last night pictures

Hei♥ Dette er min tredje dag i Hamburg. I dag har jeg gjort mye av det samme som i går. Jeg har shoppet en del ofc, kom jo her for å shoppe ting jeg trenger! Også har jeg vært på Starbucks og KFC. Tok også S-banen en del i dag siden det følgte med gratis på hotellet, veldig greit!

Jeg fikk ikke tatt så mange bilder i dag, men tenkte jeg kunne dele noen bilder fra gårsdagens kveld. Meg og Celina skulle egentlig bare ut å kjøpe oss en is, men ente opp med en liten seeightseing tur i byen. Vi gikk ned til Alster hvor det var utrolig fint å ta bilder. Så jeg tenkte jeg kunne dele noen av disse bildene med dere♥

Himmelen var helt amaizing! Den var mye mer rosa i virkeligheten enn det som vises på bildet. Btw, dette bildet er ikke redigert:

Processed with VSCO

Det var Celina som tok bildene av meg, hun er utrolig flink til å ta bilder og vet akkurat hvordan jeg liker de. Dette bildet bruker jeg forresten som header akkurat nå:

Senere i dag skal vi ut og spise i byen og kanskje se oss litt rundt. Legger kanskje ut noen bilder fra kvelden min senere. Håper alle har en fin onsdag der hjemme eller hvor enn dere er i verden♥

• 28.06.2016
  • Jeg jogget 8,4 km i dag!

Hei alle sammen! Dette har vært min andre dag i Hamburg. I dag har jeg gjort mye. Jeg har shoppet en god del, jogget med mamma og spist mye god mat, hehe♥ Tenkte jeg kunne dele litt av dagen min med dere:

Før all shoppingen startet ble det en tur på Starbucks. Bestilte som vanlig frapino med karamell, nam♥

Processed with VSCO with hb2 preset

Etter første runde av shoppingen spiste vi lunsj på en koselig cafe og så tok mamma og meg en joggetur. Vi jogget rundt Alster (en stor innsjø i Hamburg). Det ble hele 8,4 km, noe som er veldig langt for meg! Jeg slo rekorden min med 2 km, det var veldig tungt men utrolig gøy! Hele terrenget var helt flatt og det var veldig uvant, men jeg klarte det! Det var utrolig fint der, så jeg måtte stoppe får å ta et par bilder:

Jeg tror dette er en av de fineste joggeturene jeg noen gang har hatt. Rundt vannet var det mange fine parker og utrolig fin natur. Været var også greit, det var verken for kalt eller varmt, med andre ord en perfekt joggetur♥ Det var vanskelig å ta bilde av hele Alster siden den er så stor, men her ser man i hvert fall en del den:

Etter joggingen ble det enda en runde med shopping og så tok vi S-banen for å spise på Hard Rock Cafe. Den var dessverre stengt, men mamma visste om en annen koselig italiensk restaurant som lå i nærheten. Det var veldig god mat der. Etter det ble det en tredje runde med litt shopping, hehe♥

Akkurat nå sitter jeg på hotellrommet. Meg og Celina skal ta en siste tur ut i byen for å kjøpe oss is. Vi er begge iselskere og velger alltid en is framfor godteri!

• 28.06.2016
  • Første kveld i Hamburg

Hei, nå sitter jeg på hotellrommet mitt♥ Det er utrolig deilig å være framme!

Det meste av dagen min har gått til reising, var framme i 6 tiden. På veien ned hadde vi et par stopp. Vi stoppet for å spise lunsj på MC`ern og får å handle litt mat siden vi ikke har frokost på hotellet. Turen ned gikk ganske fort og vi trodde vi skulle være framme i sånn 5 tida, med da vi nådde oss Hamburg var det veldig mye veibygging og derfor mye kø. Det var utrolig kjedelig og vi tapte nesten en time på det. Men vi kom oss fram til slutt, hehe♥

Da vi var framme tok Celina, mamma og meg en liten sightseeing tur i byen, det var veldig gøy! Været var ikke helt på vår side da, hadde heldigvis med meg regnjakke. Vi så oss rundt i byen. Det er utrolig lenge siden sist jeg var her (bruke å være her mye da jeg var liten) og jeg kan ikke huske at Hamburg er en så stor by! Det var litt som Oxford street i London nesten, bare ikke så mange folk.

Vi var på Europapassajen (stengte kl. 8) hvor vi akkurat rakk oss en liten tur på en italiensk cafe hvor de hadde utrolig god is. Etter det tok vi oss turen til Jernbanestasjonen. Det er en enorm stor stasjon som henger sammen med et slags senter. Selv om klokken hadde passert 8 var det fortsatt mange butikker som var oppe her, så vi fikk shoppet litegranne.

Processed with VSCO with a6 preset

Bildet under måtte jeg bare ta bilde foran, hehe♥ Jeg synes den trappa var så kul med alle de sjokoladene.

Nettet et veldig tregt her på hotellet, så det er ikke så lett å få blogget. Men skal uansett prøve å få blogge litt hver dag når jeg er her♥

• 27.06.2016
  • Next--> Hamburg

God mandags morgen alle sammen. I dag reiser Celina (søsteren min), mamma, bestemor og jeg til Hamburg. Vi skal være der i 4 netter. Jeg har skikkelig reisefeber akkurat nå, det blir så deilig å komme fram♥

Vi skal først ta Color Line båten over til Danmark og så skal vi kjøre ned til Hamburg. Det blir nok et par stopp på veien ned. Tipper vi er framme sånn i 5 tiden. Båten går 8 så det er ikke lenge før vi reiser nå! Alt er pakket ferdig og jeg er helt reiseklar. Jeg gleder meg til å blogge mye fra Hamburg, kommer til å legge ut masse bilder fra turen!

Håper alle får en fin start på uka♥

• 20.06.2016
  • Mine sommerplaner

I dag har jeg ikke gjort noe spesielt, kom jo ikke opp i muntlig eksamen som jeg skrev i forrige innlegg. Jeg har en utrolig herlig følelse akkurat nå, klarer nesten ikke forstå hvor heldig jeg faktisk var... Uansett, nå er det bare denne uka og så er det sommerferie for meg, så jeg tenkte jeg kunne dele mine sommerplaner med dere:

Hamburg 27 juni- 1 juli: Om en uke fra nå, mandag neste uke, så reiser jeg med søsteren min, mamma og bestemor til Hamburg i Tyskland. Jeg brukte å være mye her da jeg var mindre ettersom tanten min bodde der før, men nå er det en stund siden jeg har vært der. Det er en utrolig  og stor by med gode shoppingmuligheter, så her blir det en god del shopping. Dette blir da min byferie i sommer. Får nesten litt reisefeber når jeg skriver dette, gleder meg kjempemasse♥

Processed with VSCO with x1 preset

Portugal, Estoril 15 juli til 22 juli: 2 uker etter at jeg har kommet hjem fra Hamburg reiser jeg til Portugal. Vi skal bo i byen Estoril, det er her onkelen min kommer fra. Dette blir fjerde gang jeg reiser hit. Jeg og familien min reiser sammen med tantes familie (onkelen min + kusinen min Sarah) og bestemor. Det blir utrolig gøy! Her skal jeg sole meg masse og bli brun! Det er mange fine strender, koselige restauranter og et markeder her. Byen vi skal bo i ligger rett ved siden av hovedstaden Lisboa, så der blir det kanskje litt shopping på meg her også! Dette blir mest en sydentur da, gleder meg kjempemasse til denne turen også!

Processed with VSCO with acg preset

Ålesund: Dit skal jeg også i sommer. Her bor familien min fra pappa sin side. Det er utrolig koselig og reise opp dit. Bilturen opp er veldig lang, men den er definert verdt det. Ålesund er en utrolig herlig, liten og skjønn by. Og det er alltid gøy å treffe familien min. Jeg skulle ønske jeg så dem oftere, men det er ofte sånn det blir når man bor så langt vekke fra hverandre. Det blir i alle fall extra gøy når vi er sammen. Vet ikke helt når jeg + familien min skal reise opp, men jeg ser virkelig frem til det♥

Arendal: Det blir et par turen til Arendal i sommer. Her har jeg mye familie som jeg kan besøke! Elsker å være i Arendal og selve byen som er utrolig koselig. Det er alltid noe gøy å finne på der. Jeg skal passe kusinen min Sarah noen dager der i sommer, gleder meg.

Processed with VSCO

Oksøy: Jeg har skrevet litt om dette fyret tidligere, men dette er en utrolig fin øy her i Kristiansand. Bestefaren min jobber som vaktmester her, så jeg er veldig heldig som kan utnytte dette stedet. Her har jeg mange minner fra jeg var liten. Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å overnatte der minst to ganger i sommer.

Skal dere noe spesielt i sommerferien?

Om meg

Camille Pettersen

Hei, mitt navn er Camille Pettersen og jeg er en 18 år gammel jente fra Kristiansand. Her kan du lese om min hverdag og ting jeg interesserer meg for. Jeg blogger om alt fra foto, mote, skjønnhet og tips til litt mer personlige innlegg.